سلام مادر

علل یبوست در بارداری چیست؟

یبوست در بارداری یک مشکل رایج در زنان است و به عنوان پیشرفت بارداری بدتر می شود. اغلب موارد یبوست در بارداری به علت ترکیبی از عملکرد هورمونی و مکانیکی است که باعث کاهش کار سیستم گوارش می شود. مصرف مکمل های آهن خوراکی، عدم ورزش، کم آبی و افزایش تولید هورمون پروژسترون ممکن است در طی زایمان بارداری باعث یبوست شود. یبوست در بارداری دیررس ممکن است به علت عوامل اضافی مثل استرس، بزرگ شدن رحم و درد لگن باشد،با سایت سلام مادرتا اخر  همراه باشید

درمان های خانگی برای یبوست در دوران بارداری

ایجاد تغییرات چند شیوه زندگی میتواند کمک خوبی در تنظیم حرکات روده و جلوگیری از یبوست در بارداری باشد.

• مصرف مایعات مانند آب، آب میوه به ویژه آب آلبالو می تواند به کاهش مدفوع و کاهش عبور آن کمک کند.
• راه رفتن کوتاه مدت روزانه یا انجام فعالیت های هوازی سبک می تواند به جلوگیری از یبوست مرتبط با بارداری کمک کند. شما می توانید از مشاوره دکتر خود در مورد تمرینات ایمن در حین بارداری بپرسید .
• اضافه کردن غذاهای غنی از فیبر به رژیم غذایی شما نیز یک راه سالم برای جلوگیری از یبوست است در حالی که انتظار می رود. میوه ها، سبزیجات و دانه های غلیظ، غذاهای فوق العاده ای هستند که می توانند هضم شما را افزایش دهند.

• شما همچنین می توانید با متخصص تغذیه خود در مورد چگونگی جلوگیری از مصرف مکمل های آهن و در عوض استفاده از منابع غنی از آهن رژیم غذایی را بررسی کنید.

شما ممکن است در بسیاری از درمان های خانگی برای مقابله با یبوست مواجه شوید، اما همه آنها در دوران بارداری ایمن نیستند. در اینجا برخی از داروهای خانگی برای یبوست در بارداری وجود دارد.

۱٫ از مواد غذایی غنی از فیبر مانند آلو، نان کیک نان، غلات صبحانه، میوه ها و سبزیجات در رژیم بارداری خود، می تواند به تقویت روده ها کمک کند و یبوست را کاهش دهد.
۲٫ شما می توانید از مواد معدنی طبیعی برای تحریک حرکت روده استفاده کنید.
۳٫ افزایش مصرف مایع و به طور منظم ورزش می تواند به شما کمک کند یبوست را در حین بارداری حفظ کنید.

۴٫ مصرف غذاهای غنی از پروبیوتیک ها می تواند به تغییر فلور روده بزرگ و تحریک عملکرد روده کمک کند.

۵٫ در دوران بارداری می توانید با استفاده از بعضی از مواد معدنی و روان کننده مانند روغن معدنی، سبوس و پوسچلیوم استفاده کنید.

۶٫ اضافه کردن آب نیمی از لیمو به یک لیوان آب گرم و خنک و مصرف این مخلوط هر روز صبح نیز می تواند حرکت روده خود را افزایش دهد.

۷٫ مصرف سوپ کلم نیز می تواند به تنظیم حرکات روده کمک کند.

۸٫ شیر دارای مزایای متعدد سلامتی است. نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از بستر می تواند به شما کمک می کند تا از یبوست در بارداری رهایی یابید.
توصیه می شود قبل از اینکه هرگونه داروهای خانگی برای درمان یبوست در بارداری مشورت کنید با پزشک خود مشورت کنید.

بسیاری از زنان در طول بارداری از یبوست رنج می برند، و یک مطالعه نشان می دهد که حدود یک چهارم زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. این موضوع می تواند شرم آور باشد، بنابراین برخی از زنان در سکوت رنج می برند تا اینکه یک مسئله واقعا دشوار شود.

۴ دلیل اصلی برای یبوست در بارداری وجود دارد

4 دلیل اصلی برای یبوست در دوران بارداری وجود دارد

۱: یبوست با توجه به کاهش مصرف غذا و آب

اگر در ابتدای بارداری از تهوع شدید رنج می برید، ممکن است برای خوردن و نوشیدن به اندازه کافی برای تحریک روده خود تلاش کنید.اگر همچنین استفراغ کنید، ممکن است دچار خشکی شود، که می تواند مدفوع سخت را ایجاد کند.

 ۲: یبوست به علت تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی که در بدن شما بعدا در حاملگی اتفاق می افتد، می تواند برخی از ماهیچه ها را از بین ببرد، از جمله آنهایی که غذا را درون دستگاه گوارش فشار می دهند. این می تواند به راحتی خوردن مواد غذایی از طریق حرکت روده ها جلوگیری کند، به خصوص اگر رژیم غذایی شما کم فیبر باشد (از غذاهای طبیعی، غذاهای فرآوری نشده، مانند نان، ماکارونی و غلات) و آب.متأسفانه، بسیاری از داروهای ضد یبوست بدون نسخه، آسپارتام (شیرین کننده مصنوعی) و سایر داروهای ضد بارداری را که در هنگام بارداری بهتر می شود، اجتناب می کنند.

 ۳: یبوست به علت رژیم غذایی

مهم است بدانیم که محصولات آرد تصفیه شده مانند ماکارونی، نان، کیک و شیرینی و یا برنج سفالی تصفیه شده، بیشتر یا بیشتر از فیبر آنها را از دست داده اند. درست مانند زمانی که پوست را از یک سیب برداشته اید، بسیاری از چیزها را از بین می برد و احساس کمتری می کنید.محصولات آرد تصفیه شده به راحتی از طریق دستگاه گوارش حرکت نمی کنند. غذاهای تصفیه شده با جذب هر مایع که شما می نوشید، باعث یبوست در بارداری می شوند و یک ماده گچی مانند ایجاد می کند که روده شما کشش دارد. وقتی تغییرات هورمونی در بالای آن رخ می دهد، می تواند مسائل را تشدید کند.اجتناب از دانه ها می تواند به طور قابل توجهی با هضم، التهاب، سطح قند خون و افزایش وزن کمک کند. پس از همه، دام ها از غلات تغذیه می کنند تا آنها را بشورند!

۴: یبوست با توجه به مکمل های آهن

مکمل های آهن نیز یک علت شایع یبوست در بارداری هستند. مکمل های آهن طبیعی در فرایند هضم خوب جذب نمی کنند و آهن بسیار کمی باعث می شود که آن را به جریان خون تبدیل شود. بیشتر آن در روده ها قرار دارد.آهن باقی مانده با مواد دیگر غرق شده متصل می شود تا چسبناک و قیر شود و از روده به خوبی حرکت نکند. مکمل های آهن تا زمانی که رژیم غذایی مناسب برای بارداری باشد، غیر ضروری است.

اگر شما قادر به دریافت آهن به اندازه کافی در رژیم غذایی خود نیستید، عصاره های گیاهی برای مصرف مکمل آهن استفاده می شود که باعث یبوست می شود. تنظیم رژیم غذایی و متوقف کردن مکمل های آهن باعث تسکین یبوست می شود.آهن از طریق مصرف سبزیجات تازه، از گوشت، از مکمل های غذایی مانند ملاس و مخمر تغذیه ای به دست می آید، و اگر شما هنوز هم نیاز به یک افزایش اضافی دارید، می توانید از عصاره گیاهی برای آهن استفاده کنید. اگر مایل به کمک به بهبود مقدار آهن در رژیم غذایی خود هستید، با متخصص تغذیه صحبت کنید.

تنظیم رژیم غذایی برای جلوگیری و درمان یبوست در بارداری

تنظیم رژیم غذایی برای جلوگیری و درمان یبوست

مشکلات مربوط به رژیم غذایی برای مقابله با آن بسیار سخت است، زیرا به مردم گفته شده است که بسیاری از داستان های مختلف درباره رژیم غذایی مناسب است.
شما احتمالا قبلا از دوستان، خویشاوندان و دیگران مطلع بودید، که ممکن است شما را در کمی ترشی در مورد آنچه که باید بخورید داشته باشید.

آیا شما گیاهخواری یا غذای گوشت هستید، رژیم بارداری روزانه شما باید شامل موارد زیر باشد:

• مقدار خوب پروتئین
• حداقل چند فنجان پر از سبزیجات سبز خام و پخته شده
• همانطور که می توانید انواع سبزیجات رنگی را انتخاب کنید
• مقداری میوه
• لبنیات با کیفیت خوب برای کلسیم – مکمل کلسیم اگر نمیتوانید لبنیات بخورید
• حدود ۶ قاشق غذاخوری چربی اشباع شده به شکل روغن نارگیل با ارزش، کره، چربی های حیوانی
• حدود ۴ قاشق غذاخوری از چربی های غیر اشباع مانند آوکادو، روغن زیتون، آجیل و روغن مهره (اجتناب از روغنهای گیاهی)
• حدود ۲ قاشق چای خوری روغن های غیر اشباع مانند روغن کبد کدو، روغن زیتون، روغن زیتون، روغن نارگیل سیاه و یا روغن زیتون
در مجموع، کالری باید برای مادر و مادر حامله و پرستار تقریبا حدود ۲۶۰۰ باشد. اگر رژیم غذایی شما به اندازه کافی از مواد غذایی بالا و در نسبت مناسب باشد، باید از یبوست جلوگیری کرد.
صبحانه می تواند سخت ترین وعده غذایی روزی باشد که از چرخه گندم خارج شود.
اگر می خورید دانه ها یا محصولاتی که از آرد تهیه می شود، محصولات دانه باید کل دانه و به همان اندازه تازه باشد.
به جز موز، پرتقال و دیگر گیاهان مشابه، خوردن میوه ها و سبزیجات به جای پوسته پوسته شدن، بسیار مهم است. پوست میوه یا سبزیجات بیشترین ویتامین است. پوست همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که به راحتی حرکت روده ها به خصوص در میوه ها مانند سیب و سبزیجات مانند هویج و سیب زمینی کمک می کند. اگر میوه و سبزی آلی (که ایده آل است) را خریداری نکنید، قبل از خوردن پوست خود باید میوه و سبزیجات را خالص کنید.

پیشنهاد مقاله:نقش و اهمیت تغذیه در دوران بارداری

 

۱۱ نکات عالی برای کمک به ضرب و شتم یبوست در بارداری

11 نکات عالی برای کمک به ضرب و شتم یبوست در طول بارداری

اگر در حال حاضر از یبوست رنج می برید و به یک رفع سریع نیاز دارید، در اینجا برخی از راه های طبیعی که باید این فریب را انجام دهند.

۱: هنگامی که صبح می کنید، یک لیوان آب گرم با لیمو بنوشید.
۲: یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون قبل از هر وعده غذا بخورید. روغن که باعث تسکین و مداخله مدفوع می شود.
۳: تا زمانی که روده خود را پاک کنید، وعده های غذایی خود را به میوه های تازه مانند سیب و گلابی با پوست، سوپ، سبزیجات سالادی مانند هویج رنده شده با پوست، آجیل، دانه هایی مانند آفتابگردان و کدو و حبوبات مانند لوبیا سیاه و نخود ) و دیگر پروتئین قابل هضم مثل تخم مرغ است. هنگامی که روده شما پاک می شود می توانید به یک رژیم غذایی متنوع با گوشت و غیره بازگردید.
۴: برای پیاده روی طولانی (یا پیاده روی تکراری نزدیک به توالت) بروید.
۵: قبل از رفتن به رختخواب، یک لیوان آب گرم یا چای گیاهی را با یک قاشق غذاخوری پر از شیزه روده بردارید. پوسته ی Psyllium یک فیبر طبیعی است که از طریق دستگاه گوارش شما حرکت می کند و مدفوع شما را نرم می کند.
۶: بخار بر روی اجاق نیمی از فنجان میوه های خشک مانند زردآلو یا آلو با یک فنجان آب. کوک تا زمانی که میوه نرم باشد و سپس آن را بشویید و تمام چیزهایی را که شامل مایعات در صبح است قبل از خوردن هر چیز دیگری بخورید.
۷: یک قاشق غذاخوری ملاس و عسل خام هر روز.
۸: روزانه پروبیوتیک مصرف کنید.
۹: اجتناب از نوشیدنی های کافئین. اگر چه ممکن است در ابتدا روده را به حرکت درآورند، زیرا آنها دفع ادرار هستند، و باعث کمبود آب می شوند. دیورتیک ها در دوران بارداری خطرناک هستند.
۱۰: هنگامی که خواستار هستید، به تانک بروید، آن را خاموش نکنید.
۱۱: برای تسهیل عبور مدفوع، برخی از روغنهای آلی (به عنوان مثال روغن نارگیل باکره) را در قسمت پایین خود بمالید. نوشیدن آب کافی (به طور ایده آل برای از بین بردن بینی ها) و داشتن ورزش کافی نیز برای حفظ روده شما مهم است. اگر هر روز (حتی برای ۲۰ دقیقه) می توانید برای پیاده روی بروید، این می تواند به شما کمک زیادی کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *