سلام مادر

افسردگی در بارداری(مطالب اختصاصی)

سلام مادر: در حالی که اکثر ما از افسردگی پس از زایمان که بر توانایی مادر برای مراقبت از نوزاد تازه متولد شده است، شنیدیم، اما افسردگی در بارداری بیشتر از نوع پس از تولد است. این زمانی است که همه انتظار دارند که شما “درخشان” باشید، اما اگر در روزهای دیگر در حال تخلیه هستید، احساس اضطراب و اضطراب بیشتری نسبت به شما داشته باشید، می توانید از افسردگی قبل از زایمان رنج ببرید. همچنین به عنوان افسردگی پس از زایمان شناخته شده است، مهم این است که به یاد داشته باشید تنها نیستید، یکی از ده زن که در حین بارداری در معرض این وضعیت قرار دارد.

افسردگی در بارداری طبیعی است؟

پروفسور لوئیس هوارد، مشاور روانپزشکی پری ناتال و استاد بهداشت روان زنان در موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب، کالج کینگ لندن می گوید: “انتظار می رود که تجربه ی زنان بارداری همیشه باید خوشحال باشد، اما حقیقت این است که باردار است زنان اغلب احساسات عاطفی و روانی خود را برای همیشه احساس می کنند. مهم است زنان باردار احساس خجالت و گناه در مورد تجربه احساساتی که در دوران بارداری انتظار نداشته باشند، احساس نمی شود. آنها مستحق حمایت مهربانی هستند و باید برای مشاوره حرفه ای با ماما، بازدید کننده بهداشت یا پزشک صحبت کنند. 

علائم و نشانه های افسردگی پس از زایمان چیست؟

علائم و نشانه های افسردگی پس از زایمان چیست؟

بسیاری از زنان ممکن است احساسات خود را به عنوان تغییرات هورمون طبیعی از بین ببرند، زیرا آنها با تغییراتی که در بدنشان اتفاق می افتد، تغییر می کنند، اما این همیشه اینطور نیست. علائم مورد نظر عبارتند از:

• احساس اضطراب : البته نگرانی در مورد چگونگی مراقبت از ورود جدید شما طبیعی است، اما اگر اضطراب شما در حال مصرف است، ممکن است نشانه هایی باشد که باید به دنبال کمک باشید.
• اعتماد به نفس : بله، هورمون ها در دوران بارداری با خلق و خوی شما روبرو می شوند، با این حال اگر احساس می کنید با کسانی که در اطراف شما هستند، بدبینی می کنید، یا نمی توانید فریاد بزنید، احتمال بیشتری وجود دارد.
• خستگی : همیشه خسته هستید؟ آیا تمرکز دشواری دارید؟ آیا بیدار هستید در حالی که احساس اضطراب می کنید؟ همه این علائم افسردگی و نه فقط در دوران بارداری است.
• عدم توجه : یکی از نشانه های اصلی افسردگی پس از زایمان، هیچ احساس هیجان و خوشبختی در مورد ورود جدید شما یا چیزی که معمولا به آن علاقمند هستید احساس نمی شود. هیچ چیز دیگر سرگرم کننده نیست. شما همچنین ممکن است اشتباه نکنید
• افکار منفی : اگر احساس افسردگی منفی دارید، به نظر نمی آید که لرزش داشته باشید، شاید حتی در مورد آسیب رساندن به خود یا کودک شما، پس شما باید فورا با ماما یا پزشک خانواده صحبت کنید.

علل افسردگی در بارداری چیست؟

اگر سابقه قبلی افسردگی یا بیماری روحی دارید، اغلب فکر می کنید بیشتر در معرض خطر هستید، اما این همیشه مورد نیست. مثل سایر اشکال افسردگی، افسردگی پس از زایمان ناشی از عدم تعادل هورمون در دوران بارداری است. عوامل دیگر شامل بیماری صبحگاهی، اضطراب بیش از تبدیل شدن به یک مادر و نگرانی در مورد نحوه ارتباط و یا امور مالی شما با ورود جدید شما خواهد شد.

من از افسردگی رنج می برم چه باید بکنم؟

ساندرا ویتلی، روانشناس می گوید: “اگر حداقل دو روز دیگر به مدت چند هفته احساس خستگی می کنید، پزشک خود را در معرض افسردگی بارداری قرار دهید.” پزشک عمومی یا ماما شما قادر به تشخیص علائم شما و کمک به حمایت شما می باشد.

افسردگی در بارداری چگونه درمان می شود؟

افسردگی در بارداری چگونه درمان می شود؟

درمان افسردگی قبل از زایمان می تواند بارداری خود را نه ماه مفیدتر کند. درمان های مختلفی در این زمینه وجود دارد، بنابراین مهم است که با ماما یا پزشک خانواده خود صحبت کنید تا یکی از آن ها را برای شما کار کند. بعضی از افراد به مشاوره و روان درمانی پاسخ می دهند، از طریق نگرانی و مشکلات به یک درمانگر صحبت می کنند. دیگران ترجیح می دهند داروهای ضد افسردگی تجویز کنند که می توانند نشانه های افسردگی قبل از زایمان را تسهیل کنند. همچنین لازم به ذکر است که تعداد زیادی از گروه های حمایت از همکاران وجود دارد که به شما اجازه می دهد با یکدیگر ملاقات کنید.

مامایی نیز نکاتی را برای مراقبت از سلامت ذهنی شما در دوران بارداری قرار داده است:

• استراحت و تمرکز بر روی کودک خود : وقت صرف کنید تا چیزی را که دوست دارید لذت ببرید، که خلق و خوی شما را بهبود می بخشد یا به شما کمک می کند که آرام باشید.
• در مورد چگونگی احساس داشتن با کسی صحبت کنید : یک عضو خانواده، یک دوست یا متخصص بهداشت.
• خوردن خوب: اطمینان حاصل کنید که شما برای خوردن انواع غذاهای مختلف و مقدار زیادی میوه و سبزی تمرکز کنید تا تمام مواد مغذی مورد نیاز شما و نوزادتان را دریافت کنید.
• ورزش پیش از قاعدگی: در صورت امکان، سعی کنید و در برخی از کلاس های ورزش بارداری شرکت کنید.
• یک برنامه رفاهی : یک وقت برای فکر کردن و آماده شدن برای تولد و زندگی با یک نوزاد جدید (در اینجا می توانید یک طرح مفید برای سلامتی پیدا کنید ).
• یک زن فوق العاده باشید : استراحت کنید و سعی کنید به طور منظم خواب بگیرید.
• برای کمک بخواهید: مشاوره تخصصی برای نگران کردن مسائل مانند پول، مسکن، اشتغال و روابط را جستجو کنید.

 

پیشنهاد مقاله:علائم و نشانه های شروع زایمان و تحمل درد آن

 

افسردگی هنگام بارداری – آنچه شما باید بدانید

افسردگی هنگام بارداری - آنچه شما باید بدانید

برای حداقل یکی از ده مادر باردار، افسردگی پس از زایمان یک واقعیت چالش برانگیز است که خواستار درک، محبت، مراقبت و حمایت اولیه است. بارداری یک زمان و تجربه تغییرات فیزیکی و هورمونی رادیکال است. برای برخی از زنان، افسردگی پس از زایمان به سادگی نتیجه مانور و تغییر هورمون است. دیگران به علت نگرانی نسبت به تغییرات فیزیکی افسرده می شوند، عمیقا مضطرب و بدون کنترل در مورد تغییر زندگی خود، یا فقط تلاش برای مقابله با یک حاملگی دشوار است. بعضی از زنان ممکن است فرضیه افسردگی را تجربه کنند که یک علامت بارداری طبیعی است. در حالی که برخی از تغییرات در حالت خلقی طبیعی است، احساس واقعی افسردگی باید مورد توجه قرار گیرد. افسردگی در دوران بارداری ممکن است دشوار برای دیدن، درک و درک هر چیز دیگری باشد که در حال انجام است، اما بسیار مهم است که آن را در اسرع وقت برداشت کنید. حمایت اولیه می تواند به طور واقعی در بقیه تجربیات حاملگی، تولد و زود هنگام پدر و مادر، و کمک به مادر و کودک برای رسیدن به بهترین شروع ممکن با هم باشد.

 

پیشنهاد مقاله:زایمان طبیعی و ناگفته های آن

 

علائم افسردگی در  بارداری

در اینجا ۶ نشانه افسردگی قبل از زایمان وجود دارد:

۱: اضطراب مزمن
اگر شما به طور مداوم توسط این نگرانی ها اشغال شده باشید، تا آنجا که فعالیت های روزانه خود را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند نشانه ای از افسردگی قبل از زایمان باشد.
۲: تغییرات اشتها
تغییرات اشتهای شما در دوران بارداری ممکن است به طور مرتب رخ دهد. تغییراتی که ناشی از تهوع / استفراغ یا به علت افزایش طبیعی نیازهای کالری نیست، ممکن است نشانه ای از افسردگی پس از زایمان باشد. نمیخواهم غذا بخورم یا غذای کمتری بخورم، علیرغم کمبود تهوع و استفراغ. میخواهید به طور مداوم غذا بخورید، مخصوصا زمانی که احساس سیری کنید، همچنین ممکن است یک پرچم قرمز برای افسردگی باشد.
۳: خستگی شدید و بی خوابی
در حالی که خستگی و بی خوابی در حاملگی رخ می دهد، اگر افسرده هستید، این علائم می تواند شدید باشد. اگر خستگی خیلی غم انگیز است که بیشتر روزها شما نمی توانید فعالیت های معمول خود را انجام دهید، ممکن است دچار خستگی مرتبط با افسردگی شوید. علل دیگر خستگی در دوران بارداری وجود دارد، اما اگر شدید باشد، بهتر است علائم خود را با ارائه دهنده خود داشته باشید.
بسیاری از مادران حامله بی خوابی را تجربه می کنند. با این حال، اگر واقعا نمیتوانید با توجه به افکار مضر یا بیدرنگ بخاطر خستگی بمانید، ممکن است نشانه ای از بیخوابی مربوط به افسردگی باشد.
۴: گریه
این غیر معمول نیست که در دوران بارداری عاطفی تر باشد. گریه گاهی اوقات معمولا باعث نگرانی نمی شود. اگر اغلب گریه کنید، احساس غم انگیز غم و اندوه و یا ناامیدی را تجربه کنید، اشک ممکن است بیشتر از احساسات بارداری معمول باشد.
۵: تغییرات در تعاملات اجتماعی
بسیاری از مادران انتظار می رود که احساس خستگی می کنند و ممکن است تعاملات اجتماعی آنها را در حین بارداری محدود کند. نمیخواهم به همان اندازه که شما به طور معمول می توانید عادت کنید. اگر متوجه شوید که نمیخواهید بیرون بروید زیرا ایده ارتباط برقرار کردن با دیگران موجب اضطراب می شود که ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. انزوا عمدی علائم افسردگی است و متاسفانه افسردگی حتی بدتر می شود.

۶: تحریک پذیری
با توجه به تغییرات هورمونی، شایع نیست که کمی با خود، شریک زندگی و دیگران احساس کمی داشته باشید.
با این حال، اگر متوجه شوید که اغلب از شما متاثر شده اید، و اغلب بیش از چیزهای کوچک، ممکن است به افسردگی مرتبط باشد.

چه چیزی می تواند باعث افسردگی دربارداری شود؟

تغییرات هورمونی
حتی بدون سابقه افسردگی، تغییرات هورمونی بارداری می تواند باعث افسردگی شود.
تغییرات فیزیکی
نوسانات وزن، تغییرات پستان، تغییرات پوست و بیشتر می تواند برای برخی از زنان شدید باشد. این تغییرات، هر چند طبیعی است، می تواند برخی از زنان را ناراحت کند. زنان با سابقه اختلالات خوردن به خصوص در معرض افسردگی مرتبط با تغییرات فیزیکی در بارداری هستند.
بارداری قبلی یا از دست دادن کودک
پدر و مادر گرامی می توانند خود را تجربه ترکیب احساسات. آنها هنوز از دست رفتن بارداری یا کودک ناراحت هستند و تلاش می کنند این احساسات را با لذت زندگی جدید سازگار سازند. ممکن است ترس و نگرانی در مورد دیگر از دست دادن یا گناه برای رفتن وجود داشته باشد.

عوارض افسردگی در بارداری

فعال بودن، مصرف مواد مضر و مضر کافی برای سلامتی جسمی و روانی مهم است. هنگامی که یک مادر در رختخواب رختخواب است، احتمالا فعالیت بدنی زیادی ندارد و ممکن است از ویتامین D طبیعی از دست برود. مادری که تهوع و استفراغ شدید ممکن است از مواد مغذی کلیدی، چربی های امگا سالم و از دست دادن چربی های امگا احتمالا به لحاظ جسمی فعال است. برای مادرانی که در معرض خطر بارداری هستند، ممکن است استرس احساسی را از نگرانی درمورد عوارض ناشی شود. مادران مبتلا به رفع تختخواب و یا HG به احتمال زیاد احساس جدایی و نگرانی برای خود و نوزادان خود می کنند.

وضعیت اجتماعی

نگرانی ها و مشکلات ارتباطی، موقعیت های خانوادگی، مشکلات مربوط به کار و دوران بارداری می تواند باعث ایجاد فشار زیادی در دوران بارداری شود. حاملگی غیرمنتظره یا عدم حمایت نیز می تواند باعث ایجاد استرس شود. موقعیت های اجتماعی دشوار، اضافه شده به تنش های بارداری معمولی، می تواند منجر به افسردگی در دوران بارداری شود.

چگونه با افسردگی در  بارداری رفتار می کنید؟

 

چگونه با افسردگی در  بارداری رفتار می کنید؟
هر گاه شما نگرانی دارید، مهم است که به متخصص مراقبت از خودتان برسید. اگر دچار نگرانی عمومی هستید یا اگر احساس می کنید علائم افسردگی در دوران بارداری وجود دارد، به پزشک خود مراجعه کنید.

چگونه افسردگی در  بارداری درمان می شود؟

در حالی که افسردگی پس از زایمان گاهی اوقات نتیجه حاملگی است، به سادگی انتظار برای پایان بارداری به ندرت توصیه می شود. افسردگی پس از زایمان درمان نشده با افسردگی پس از زایمان مرتبط است.

گام اول در درمان، رسیدن به یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی قابل اعتماد است. تعدادی از گزینه های درمان و مواردی وجود دارد که می تواند به کاهش علائم افسردگی قبل از زایمان کمک کند:

• مشاوره یا درمان (سعی کنید و پیدا کردن یک درمانگر که متخصص در مسائل قبل و بعد از تولد است)
• تغذیه برای سلامتی عاطفی مهم است. اطمینان از دریافت کافی از ویتامین B، ویتامین D و امگا ۳ . یک مطالعه اخیر همچنین پیوند قوی بین دانه های فرآوری شده و افسردگی را شناسایی کرده است . شکر و دانه های فرآوری شده بار دیگر ثابت می کنند که آنها برای بدن و ذهن بد است.
• درمان کم خونی فقر آهن در صورت وجود (از پزشک خود برای بررسی کامل خون برای بررسی هر گونه کمبود)
• فعالیت فیزیکی زمانی که ایمن است، از جمله پیاده روی و تمرکز روی یوگا
• در مورد ذهنیتان بیشتر بدانید
• پشتیبانی از شریک زندگی، خانواده و دوستانتان
• دارو در صورت لزوم (درباره عوارض جانبی با ارائه دهنده مراقبت خود و تحقیق در مورد این گزینه)

اگر درمورد ارائه دهندگان مراقبت از ناخوشایند یا غیر حساس هستید، درک کنید که این تنها نگرش آنهاست و چیزی درباره شما نیست. لطفا از دوستان خود برای توصیه های خود برای پیدا کردن کسی که واقعا از شما حمایت می کند دوست دارید. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی خواهد افسرده شود. افسردگی و علائم شما انعکاسی از نوع والدین شما یا توانایی شما برای دوست داشتن فرزند شما نیست. با درمان فعالانه می تواند خطر افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد. با درمان بسیاری از زنان در دوران بارداری از افسردگی رهایی پیدا می کنند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *