سلام مادر

داشتن اضافه وزن در بارداری

داشتن اضافه وزن در بارداری می تواند برای شما و کودک شما مشکلی ایجاد کند.قبل از اینکه باردار شوید وزن خود را بدست آورید. در مورد وزن مناسب برای شما با ارائه دهنده خود صحبت کنید.سعی نکنید در دوران بارداری وزن کم کنید.داشتن اضافه وزن در بارداری می تواند عوارض برای شما و نوزاد شما را ایجاد کند. چقدر اضافه وزن دارید، بیشتر احتمال دارد که عوارض حاملگی داشته باشید. اما مواردی وجود دارد که می توانید قبل و در دوران بارداری انجام دهید تا به یک کودک سالم کمک کنید.با سایت سلام مادر تا آخر همراه باشید

چه نوع عوارض حاملگی می تواند باعث اضافه وزن یا چاقی شود؟

قبل از بارداری، اگر شما دارای اضافه وزن یا چاقی هستید، احتمال دارد بیشتر از زنان با وزن سالم مشکلی داشته باشیدچاقی می تواند نوع خاصی از درمان باروری را به عنوان باروری درون وریدی (که به نام IVF نامیده می شود) نیز تحت تاثیر قرار می دهد. IVF زمانی است که یک تخمک و اسپرم در یک آزمایشگاه برای ایجاد یک جنین (تخم مرغ تخمگذار) که در رحم قرار داده می شود، ترکیب شده است. BMI شما بالاتر است، احتمال کمتر این است که شما به IVF باردار شوید.

اگر در حین بارداری با اضافه وزن یا چاقی هستید، احتمال بیشتری دارید که این عوارض را داشته باشید:

فشار خون بالا ، پره اکلامپسی و مشکلات لخته شدن خون . فشار خون بالا زمانی است که نیروی خون در برابر دیواره عروق خونی بسیار بالا است. پره اکلامپسی شرایطی است که می تواند بعد از هفته بیستم بارداری یا درست بعد از بارداری اتفاق بیافتد. این زمانی است که یک زن باردار فشار خون بالا دارد و نشانه هایی از این که برخی از اندام های او مانند کلیه ها و کبد ممکن است به درستی کار نکند. مشکلات لخته شدن این است که لخته شدن خون به طور ناگهانی یا به طور کامل جریان خون را در یک رگ خون متوقف کند.

دیابت حاملگی این یک نوع دیابت است که برخی از زنان در دوران بارداری می میرند. دیابت زمانی است که بدن شما بیش از حد قند (به نام گلوکز) در خون است.
داشتن حاملگی در دوران بارداری و مشکلات مربوط به بارداری و زایمان، از جمله مشکلات بیهوشی (داروهای درد). شما همچنین ممکن است بعد از داشتن فرزندتان در بیمارستان دیگر باقی بمانید تا زنان با وزن سالمتربرگردید.

تولد سزارین (همچنین به عنوان بخش c نامیده می شود). این عمل جراحی است که در آن کودک شما از طریق برش هایی که پزشک شما در شکم و رحم (رحم) ایجاد می کند متولد می شود. اگر چاق هستید، به احتمال زیاد عوارض ناشی از یک بخش c مانند عفونت یا از بین رفتن خون زیاد دارید.سقط جنین یا تولد نوزاد . سقط جنین زمانی است که کودک قبل از ۲۰ هفته بارداری در رحم مادر میمیرد. هنگام تولد نوزاد هنگامی که نوزاد پس از ۲۰ هفته بارداری در رحم مادر میمیرد.

اگر چاق هستید، احتمال بیشتری دارید که عوارض دیگری از جمله:عفونت های حاملگی مانند عفونت های دستگاه ادراری

اختلال خواب به معنای آپنه انسدادی خواب است. این زمانی است که وقتی نفس می کشید، در حالی که خوابید، متوقف می شود.یک مشکل لخته خون خطرناک به نام ترومبوآمبولی وریدی (همچنین VTE نامیده می شود). این زمانی است که یک لخته خون از بین می رود و از طریق خون شما به اندام هایی مانند مغز، ریه ها و قلب منتقل می شود. این می تواند منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی شود.

برای بهبود شانس گرفتن یک حاملگی سالم و یک کودک سالم چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای بهبود شانس گرفتن یک حاملگی سالم و یک کودک سالم چه کاری می توانید انجام دهید؟

قبل از بارداری، یک بررسی پیش از موعد را دریافت کنید. این یک آزمایش پزشکی است که قبل از بارداری دریافت می کنید. ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما می تواند به شما در پیدا کردن راه هایی برای خوردن سالم و فعالیت جسمی کمک کند تا قبل از اینکه باردار شوید وزن خود را از دست بدهید. از دست دادن وزن قبل از بارداری برای هر دو شما و کودک شما مناسب است. اگر در مورد جراحی از دست دادن وزن فکر می کنید، قبل از اینکه باردار شوید، قبل از عمل جراحی، با ارائه دهنده خود درباره گزینه های خود صحبت کنید.

در دوران بارداری، این موارد را برای کمک به نگه داشتن شما و کودک شما سالم نگه دارید:

مراقبتهای اولیه و منظم قبل از زایمان را دریافت کنید . مراقبتهای قبل از زایمان مراقبتهای پزشکی است که در دوران بارداری دریافت می کنید. حتی اگر احساس خوبی داشته باشید، به هر مراقبت مراقبت قبل از زایمان بروید. ارائه دهنده شما به شما آزمایشات قبل از زایمان را انجام می دهد، مانند آزمایش غربالگری گلوکز برای دیابت و سونوگرافی برای گرفتن تصویری از نوزادتان در رحم.در مورد چگونگی افزایش وزن در دوران بارداری با ارائه دهنده خود صحبت کنید

بررسی وزن در دوران بارداری – آیا لازم است؟

بررسی وزن در دوران بارداری - آیا لازم است؟

در طول بارداری، طبیعی است و انتظار می رود که وزن خود را افزایش دهید. این بخش مهمی از چگونگی بدن شما از رشد و توسعه کودک شما است.
با این حال برای بسیاری از زنان، ایده به دست آوردن وزن می تواند مقابله کند، حتی اگر آن را برای یک دلیل خوب مانند تغذیه نوزاد است. به جز توصیه های گیج کننده، از منابع مختلف، در مورد دقیقا چقدر وزن باید بدست آورید.

وزن اضافی چیست؟

شما در حال رشد یکی دیگر از انسان هستید، بنابراین پاسخ واضح است – کودک! تا زمانی که تاریخ رسیدن شما به پایان می رسد، حدود ۳۰ درصد از وزن اضافی بدن شما فقط به شما نمی رسد – از نوزاد، جفت و مایع آمنیوتیک نیز هست. در حالی که احساس می کنید بیشتر وزن اضافی شما در شکم شما قرار دارد، در واقع بدن شما توزیع شده است. یک کودک متوسط به طور کامل وزن ۳٫۳ کیلوگرمی دارد.

جفت آن وزن حدود ۰٫۷ کیلوگرم است
• مایع آمنیوتیک اطراف نوزاد شما وزن حدود۸۰۰گرم است
• رحم شما رشد کرده و وزن اضافی ۹۰۰گرمی دارد
• حجم خون شما ۵۰٪ بیشتر است و وزن آن ۱٫۲ کیلوگرم است
• سینه های شما در وزن حدود ۰٫۵ کیلوگرم افزایش یافته است
• در کل بدن شما ۱٫۲ کیلوگرم مایع اضافی را ذخیره می کند
• اگر محاسبات را انجام دهید، حدود ۶۰ درصد از وزن اضافی، نتیجه بدن شما در پاسخ به باردار شدن و آماده شدن برای تغذیه نوزاد پس از تولد است.

افزایش وزن در دوران بارداری

وزن زنان باردار در هر بررسی قبل از زایمان بخشی از مراقبت های استاندارد در برخی از کشورها است و در سایر موارد معمولا تنها در اولین قرار ملاقات یا در همه موارد اتفاق می افتد. شایعترین دلیل برای وزن کردن به طور معمول در دوران بارداری این است که زنان را در محدوده وزن مطلوب قرار دهیم. با این حال، نظرات متفاوت در مورد آنچه به دست آوردن وزن بهینه در حاملگی در واقع وجود دارد. از آنجایی که زنان همه اشکال و اندازه های مختلف هستند، آنچه که در حین بارداری می توانید به دست آورید، می تواند به شدت بر سلامتی و وضعیت سلامت و ژنتیک بستگی دارد.

بدیهی است که به دست آوردن وزن بیش از حد و یا بسیار کم می تواند تاثیر منفی بر رشد و توسعه کودک شما، و همچنین به عنوان بالقوه باعث عوارض در هنگام زایمان و تولد. بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت از شما در اولین قرار ملاقات قبل از زایمان شما را وزن می کنند تا شاخص توده بدنی شما (BMI) را بدست آورند. شاخص توده بدنی وزن شما را نسبت به قد شما اندازه می گیرد و برای نشان دادن میزان افزایش وزن در دوران بارداری توصیه می شود.

آیا باید در دوران بارداری افزایش وزن داشته باشم؟

مهم است که به یاد داشته باشید افزایش وزن در واقع اطلاعات قابل اطمینان در مورد مصرف تغذیه یا سلامت کلی شما را ارائه نمی دهد. بعضی از زنان می توانند در دوران بارداری وزن طبیعی خود را بدست آورند در حالی که غذای ناخواسته را می گیرند و دیگران می توانند بیش از آنچه که مطلوب است و هنوز هم کاملا سالم باشند.
اگر در طول حاملگی مراقبت کننده به طور مرتب وزن می کند، و شما با این کار راحت نیستید، می توانید از آن رد شوید.

هر خانم منحصر به فرد است و بسیاری از عوامل در آن نقش مهمی در هر مرحله زندگی ایفا می کنند، از جمله بارداری. ژنتیک، سن، رژیم غذایی، شیوه زندگی و متابولیسم همه را تحت تاثیر قرار می دهند که وزن چقدر افزایش یافته و از بین رفته است. تمرکز مهم در دوران بارداری باید تغذیه و کیفیت غذا باشد، نه کمیت.
به یاد داشته باشید که حاملگی زمانی برای افزایش وزن است که بدن شما آماده تغذیه کودک است. این یک زمان مهم برای خوردن خوب است، اما شما مجبور نیستید که برای دو بار غذا بخورید. در بیشتر موارد، زنان برای وزن و نوع نیاز بدن خود وزن مناسب را به دست می آورند. اگر در مورد حوادث بدنی چقدر وزن دارید، با ارائه دهنده مراقبت خود صحبت کنید.

چه میزان وزن سالم در طول بارداری افزایش می یابد؟

چه میزان وزن سالم در طول بارداری افزایش می یابد؟

وقتی متوجه شدید که باردار هستید، بسیاری از سوالاتی مانند افزایش وزن سالم به دست می آید. یک داستان قدیمی همسران، “خوردن دو نفر”، ممکن است در بازی رخ دهد، اما این یک افسانه است. البته بارداری هیچ وقت برای رژیم غذایی نیست. شما فقط باید به اندازه کافی برای افزایش وزن پایدار بخورید. این مقاله توضیح می دهد که چقدر وزن شما باید افزایش یابد و هر سه ماهه آن را کاهش دهد. همچنین برخی از غذاهای سالم که به حفظ آن پایدار خواهد بود، فهرست خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

چقدر کالری اضافی من نیاز دارم؟

کالری مورد نیاز شما در سه ماهه سوم (۳ ماه) شما در دوران بارداری شما قرار دارد. در اینجا دستورالعمل های زیر است:

سه ماهه اول (۱ تا ۳ ماه)

در طول این سه ماهه، شما باید در حدود ۱۸۰۰ کالری در روز بخورید. این برای مصرف یک کالری روزانه کالری معمولی برای زنان غیر باردار، متوسط به اندازه کافی نزدیک است. این به این معنی است که شما در طول سه ماهه اول نیازی به اضافه اضافی ندارید. اگر شما تعجب می کنید، “چه مقدار وزن باید در طول بارداری به دست آورید،” اکثر مردم حتی در سه ماهه اول شروع به افزایش وزن نمی کنند.

سه ماهه دوم (۴ تا ۷ ماه)

در طول سه ماهه دوم، شما باید حدود ۳۰۰ کالری در روز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کل مصرف مورد نیاز در این زمان حدود ۲،۲۰۰ کالری است. هنگامی که شما حدود ۳۰۰ کالری را فکر می کنید، این برابر است؛ یک سیب زمینی پخته، یک کاسه غلات یا یک تخم مرغ اضافی.

سه ماهه سوم (۸ ماه به تولد)

سه ماهه آخر بارداری زمانی است که بدن شما بیشتر وزن می کند. توصیه های کالری شما برای این ماه ۲۴۰۰ کالری در روز است. برای به دست آوردن این مقدار، شما فقط نیاز به اضافه کردن ۲۰۰ کالری در روز از چیزهایی مانند؛ یک ساندویچ کره بادام زمینی برای یک میان وعده، کراکر و چند قطعه پنیر یا پنیر خامه ای در یک بوته با صبحانه معمولی خود.

غذاهای سالم در طول بارداری برای حفظ وزن به طور منظم

یک افزایش پایدار و معقول به شما کمک می کند که حاملگی سالم داشته باشید تمرکز بر گروه های غذایی و خوردن انواع غذاهای تغذیه ای هر روز در هر روز. غذاها را از این گروه ها انتخاب کنید:
دانه ها
دانه ها بسیار مهم هستند. شما نمی توانید دانه های روزانه خود را به شکل؛ غلات، نان، چاودار، برنج و جو. آنها به اسید فولیک، آهن و انرژی نیاز دارند تا بدن شما را سوختند. شما باید حداقل ۹ بار دانه در روز بخورید. ۱ سرو = ۱ تکه نان، ½ فنجان برنج یا ۱ فنجان غلات.
میوه ها و سبزیجات
میوه های تازه و سبزیجات به شما اکثریت ویتامین ها، مواد معدنی و اسید فولیک نیاز دارند. آنها همچنین به شما کمک می کند که منیزیم کافی در رژیم غذایی خود داشته باشید. سبزیجات می توانند به رعایت نیازهای فیبر برای جلوگیری از یبوست کمک کنند. شما روزانه ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزی نیاز دارید. ۱ خدمت حدود ½ تا ۱ فنجان است.
لبنیات
شیر و شیر محصولات به شما کمک می کند تا نیازهای خود را برای پروتئین و کلسیم هر روز برآورده کنید. شما برای کمک به نوزاد، استخوان های سالم و بافت سالمتی نیاز دارید. اگر در دوران بارداری کلسیم کافی نداشته باشید، از استخوان های شما خارج می شود. سعی کنید هر روز حداقل ۳ بار لبنی مصرف کنید. این حدود ۱ فنجان شیر، ۲ اونس پنیر یا ¾ فنجان ماست است.
گوشت و پروتئین غذا
پروتئین غذای اصلی است که به رشد کودک شما کمک می کند. سعی کنید به خوردن گوشت خوک مانند؛ مرغ، ماهی و بوقلمون. آنها آهن و پروتئین را به شما عرضه می کنند. اگر شما گیاهخوار هستید، مطمئن شوید که مقدار زیادی از آن را می خورید؛ لوبیا، آجیل و تخم مرغ اگر شما گیاهخوار لاکتووو هستید. خدمت گوشت یا ماهی حدود ۶ اونس یا اندازه یک عرشه کارت است. سعی کنید حداقل ۳ بار در روز دریافت کنید.

نکاتی برای خوردن در بارداری

“چقدر وزن باید در حین بارداری به دست آورید؟” پاسخ خیلی زیاد نیست یا خیلی کم نیست. برای به دست آوردن کافی برای یک کودک سالم، صرفه جویی در یک رژیم معقول بهترین شرط است. این نکات به شما کمک خواهد کرد:

• خوردن یک رژیم متعادل با انواع غذاهای سالم هر روز
• سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه در روز تمرین کنید (با دقت پزشکان)
• اگر به رژیم خاصی نیاز دارید، یک متخصص تغذیه را ببینید چاقی، دیابت، عدم تحمل گلوتن، رژیم گیاهخواری و یا اگر شیر را تحمل نکنید (عدم تحمل لاکتوز).
• اطمینان حاصل کنید حداقل ۸ عدد آب در روز می نوشید
• از پزشک خود درمورد ویتامین های پیش از تولد و مکمل های اسید فولیک بپرسید

ادراک غذا را به طرز قابل توجهی کنترل کنید. یک فنجان کوچک از بستنی بهتر از کل پینت است. اگر میخواهید چیزهای تردید داشته باشید، از سبزیجات استفاده کنید. اگر شما شیرینی ها را تمیز کنید، یک تکه میوه اضافی را امتحان کنید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *