سلام مادر

بارداری سالم تا تولد یک کودک

سلام مادر :اگر باردار هستید و یا فکر می کنید که باردار هستید، احتمالا می دانید که برخی از توصیه های بارداری سالم در مورد مراقبت از خود را باید انجام دهید مثلا : سیگار نکشید ، استراحت کنید. در اینجا توصیه های بارداری سالم بیشتر از مصرف ویتامین ها به آنچه که با بستر زنانه انجام می شود، کمک می کند تا از رشد و توسعه سالم قبل و بعد از زایمان اطمینان حاصل شود.

نگاهی به ویتامین پیش از قاعدگی برای بارداری سالم 

حتی زمانی که هنوز سعی در تصور دارید، هوشمندانه شروع به مصرف ویتامین های قبل از تولد می کنید . طناب عصبی کودک شما، که به مغز و نخاع تبدیل می شود، در طی ماه اول بارداری پیشرفت می کند ، بنابراین مهم است که از همان ابتدا، مواد مغذی ضروری مانند اسید فولیک، کلسیم و آهن دریافت کنید.

ویتامین های پیش از قاعدگی در اکثر داروخانه ها بیش از مقررات در دسترس هستند یا می توانید آنها را از طریق پزشک به صورت تجویزی دریافت کنید. اگر مصرف آنها موجب احساس آرامش شود، سعی کنید آنها را در شب یا با یک میان وعده سبک مصرف کنید. آدامس جویدن یا مکیدن آب نبات های سخت نیز می تواند کمک کند.

آیا می توانم در بارداری ورزش کنم؟

آیا می توانم در بارداری ورزش کنم؟

ورزش فعال برای سلامت عمومی شما اهمیت دارد و می تواند به کاهش استرس کمک کند، وزن خود را کنترل کرده، گردش خون را بهبود می بخشد، حالت روحی شما را افزایش می دهد و شما بهتر می خوابید هر روز حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در سرعت متوسط، در مناطق سرد یا در داخل خانه برای جلوگیری از گرمای بیش از حد حركت كنید.

یوگا، شنا، و پیاده روی همچنین فعالیت های بزرگی برای اکثر زنان باردار است، اما قبل از شروع هر برنامه ورزشی، ابتدا باید با پزشک خود چک کنید. هدف از تمرین ۳۰ دقیقه بیشترین روز هفته است.

– روشهایی که می خواهید از آن اجتناب کنید
– لباس ویژه ای که می خواهی بپوشی
– آیا شما می خواهید موسیقی گوش دهید
– آیا شما می خواهید داروهای ضد دردمصرف کنید

حتی اگر این اولین فرزند شما نباشد، حضور در کلاس زایمان به شما کمک خواهد کرد که بیشتر برای زایمان آمادگی داشته باشید. نه تنها شانس بیشتری برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زایمان و مراقبت از نوزاد خواهید داشت ، اما شما می توانید سؤالات خاصی را مطرح کنید و نگرانی های خود را بشنوید. شما همچنین با امکانات و کارمندان آن آشنا خواهید شد.

اکنون زمان خوبی برای برداشتن تاریخ پزشکی خانواده شما است. با مشکلات مربوط به حاملگی های گذشته، با پزشک خود صحبت کنید و هر گونه وقایع خانوادگی از نقص های زایمان را گزارش دهید.

 

ورزش کگل برای بارداری سالم

ورزش کگل باعث تقویت عضلات کف لگن می شود که از مثانه، روده و رحم حمایت می کنند. به درستی انجام شده است، این تمرین ساده می تواند به شما کمک کند که زایمان خود را ساده تر کنید و بعد از بی اختیاری مشکلات را از بین ببرید. بهترین قسمت: هیچ کس نمیتواند بگوید شما آنها را انجام می دهید، بنابراین شما می توانید کجل در ماشین کار کنید، در حالی که شما در ایستگاه خود نشسته اید و یا حتی در فروشگاه های مواد غذایی ایستاده

حتی کارهای روزمره مانند تمیز کردن حمام یا تمیز کردن پس از حیوانات خانگی هنگام بارداری خطرناک می شود. قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی، بلند کردن اجسام سنگین و یا در تماس با باکتری ها می تواند به شما و کودک شما آسیب برساند. بعضی چیزها (hooray!) لیست کارهای شما را برمی گردانند:

– بلند کردن سنگین
– صعود به صخره ها یا نردبان
– تغییر بستر زنانه (برای جلوگیری از توکسوپلاسموز، بیماری ناشی از انگل است که گربه ها می توانند حمل کنند)
– با استفاده از مواد شیمیایی خشن
– ایستاده برای مدت زمان طولانی، به خصوص در نزدیکی اجاق داغ

در عین حال، بدست آوردن وزن به اندازه کافی نمیتواند نوزاد را در معرض خطر ابتلا به کمبود وزن قرار دهد، علت اصلی مشکلات رشد است . اخیرا موسسه پزشکی (IOM) دستورالعمل های جدیدی را برای افزایش وزن در دوران بارداری منتشر کرد. در اینجا چیزی است که IOM توصیه می کند، بر اساس BMI زن (شاخص توده بدن) قبل از اینکه باردار با یک کودک باشد:

– کمبود وزن
– وزن طبیعی
– اضافه وزن
– چاقی: افزایش
برای اطمینان از اینکه شما با نرخ سالم به دست می آورید، با پزشک خود مشورت کنید.

برای بارداری سالم کفش خوب بخرید

همانطور که گرسنگی شما رشد می کند، ممکن است پای خودتان هم بزرگ شود
. این به این دلیل است که افزایش وزن طبیعی شما از مرکز جاذبه خود خارج می شود، فشار بیشتری بر توتسی ها وارد می کند. با گذشت زمان، این فشار اضافه می تواند باعث بروز بیش از حد پروستات دردناک و یا پوسیدگی شود. شما همچنین ممکن است مایعات را حفظ کنید که می تواند پاهای شما و مچ پا را تحریک کند.

بنابراین مهم است که هنگام باردار کفش های راحت و غیر محدود را بپوشید. بسیاری از مادران باردار متوجه می شوند که حتی پس از زایمان به اندازه بزرگتر کفش نیاز دارند، بنابراین اگر نیاز دارید، قدم بزنید. اطمینان حاصل کنید که پاهای خود را چند بار در روز برای جلوگیری از خستگی و تورم پا، پاها و مچ پا نگه دارید.

بارداری سالم مطمئنا زمان برای لذت بردن است، اما شما باید مراقب باشید. اجتناب از سونا، که می تواند شما را بیش از حد گرم شود. برای حمام های گرم: به گفته انجمن بارداری آمریکا، تنها ۱۰ تا ۲۰ دقیقه در نشستن در دمای بدن برای رسیدن به ۱۰۲ درجه فارنهایت-تقریبا محدود بودن آنچه که برای زنان باردار ایمن است، می باشد . همچنین، اسانس های خاصی می توانند باعث انقباض رحم شوند، به خصوص در سه ماهه اول و دوم، بنابراین با ماساژ درمانگر خود را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که تنها موارد ایمن مورد استفاده قرار می گیرند. همینطور برای داروهای بدون نسخه و مکمل های حاوی این داروهای گیاهی نیز استفاده می شود؛ قبل از مشاوره با متخصص زنان و مامایی خود آنها را در نظر نگیرید.

خوردن غذاهای سالم برای بارداری سالم 

خوردن غذاهای سالم برای بارداری سالم 

علاوه بر نوشیدن ۸-۱۰ عدد آب هر روز، شما باید پنج یا شش وعده غذایی متعادل با مقدار زیادی از غذاهای غنی از فولات مانند غلات غنی شده، مارچوبه، عدس، گندم، پرتقال و آب پرتقال بخورید. اسید فولیک برای توسعه مناسب لوله عصبی کودک (آن را پوشش نخاعی) حیاتی است و برای ایجاد گلبول های قرمز جدید بسیار مهم است.”

اکثر پزشکان توصیه می کنند کافئین را در حین بارداری محدود کنید، زیرا می تواند اثرات مضر روی شما و کودک داشته باشد. قندهای طبیعی در میوه ها مانند موز و سیب می تواند سطح انرژی را افزایش دهد.
محققان دریافتند که جوانان که مادران بیشترین میزان غذا را در طی بارداری می خوردند، IQ بالاتری داشتند، به علاوه مهارت های حرکتی و ارتباطی بهتر، نسبت به کسانی که مادران ماهی را نداشتند. دانشمندان می گویند این به این دلیل است که ماهی در امگا ۳، یک ماده مغذی حیاتی برای توسعه مغز است. فقط یک گرفتن وجود دارد: برخی از انواع ماهی شامل جیوه می شود که می تواند برای نوزادان و بزرگسالان سمی باشد.برای حفظ سلامت، FDA توصیه می کند که زنان باردار بیش از ۱۲ اونس ماهی در هفته بخورند. استیک با کنسرو ماهی تن، میگو، ماهی قزل آلا بخورند.

 

پیشنهاد مقاله:نقش و اهمیت تغذیه در دوران بارداری

کرم ضد آفتاب در بارداری

بارداری باعث می شود پوست شما حساسیت بیشتری به نور خورشید داشته باشد، بنابراین بیشتر در معرض آفتاب سوختگی و چاقی قرار می گیرید، آن دسته از لکه های تیره که بعضی اوقات بر روی صورت ظاهر می شود. یک کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر و پوشیدن کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید . در حالی که مطالعات نشان می دهد زمان صرف شده در تختخواب های برنزه ممکن است نوزاد شما را آسیب برساند، انجمن بارداری آمریکا توصیه می کند هنگام بارداری از آنها اجتناب کنید.

سفر در بارداری

می گوید که اواسط بارداری (۱۴ تا ۲۸ هفته) معمولا بهترین زمان برای پرواز است – این زمان احتمالا از بیماری صبحگاهی است و خطر سقط یا زایمان زودرس کم است. با این حال، در مورد هر گونه برنامه سفر، با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که شرکت هواپیمایی هیچ محدودیتی برای زنان باردار ندارد . در هواپیما مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته شود و هر ساعت نیم ساعت بیدار شوید و خطر ابتلا به لخته شدن خون را کاهش دهید.در ماشین، کمربند ایمنی را بپوشانید. با توجه به اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، قسمت شانه محدودیت باید بر روی استخوان یقه قرار گیرد. قسمت لبه را در زیر شکم قرار می دهیم تا حد امکان بر روی کمر و ران بالا، هرگز بالای شکم قرار نگیرد.

 

پیشنهاد مقاله:هفته چهاردهم بارداری – ناگفته های هفته۱۴

حاملگی می تواند گیج کننده باشد، به خصوص اگر اولین بار باشد. چطور می دانید کدام عنصر طبیعی است و کدام یک نیست؟ با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، اگر هر کدام از این علائم دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید:

– درد هر نوع
– گرفتگی شدید
– انقباض در فواصل ۲۰ دقیقه ای
– خونریزی واژینال یا نشت مایع
– سرگیجه یا خستگی
– تنگی نفس
– تپش قلب
– حالت تهوع و استفراغ
– راه رفتن صحیح، ادم (تورم مفاصل)
– کاهش فعالیت کودک

ممکن است فکر کنید که اکنون مشغول هستید، اما هنگامی که کودک می آید، لحظات گرانبها حتی کمتر به خودتان خواهید داشت. اطمینان حاصل کنید حداقل هشت ساعت خواب در شب داشته باشید ، و اگر شما از اختلالات خواب رنج می برید، در طول روز بیدار شوید و اگر وضعیت بهبود نیافت، پزشک خود را ببینید.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *