سلام مادر

استرس در بارداری برای کودک من بد است؟

سلام مادر :کارشناسان معتقدند که استرس در بارداری می تواند تاثیر منفی بر روی کودک داشته باشد. کمبود وزن و زایمان زودرس هر دو با شدت طولانی مدت استرس در دوران بارداری ارتباط دارند. در حالی که برخی از استرس ها ممکن است اجتناب ناپذیر باشند، گام هایی برای کاهش میزان استرس در دوران بارداری وجود دارد. در اینجا ۱۰ راهنمایی برای کاهش میزان استرس شما وجود دارد.

استرس در بارداری برای کودک من بد است؟

۱ – پنج دقیقه ارامش دریافت کنید

حمام حباب در پایان روز، راهی عالی برای پاک کردن ذهن شماست. این نیز برای کسانی که درد شما را بدون هیچ مشکلی تجربه می کنند عالی خواهد بود. سعی کنید بعضی از روغنهای اساسی مانند اسطوخدوس را به آب حمام اضافه کنید تا به شما آرامش بخشید.

۲ – دریافت ماساژ!

ماساژ یک راه عالی برای از بین بردن استرس است و همچنین کاهش هر گونه ناراحتی فیزیکی است. پس از ماساژ، باید احساس آرامش و بدون استرس داشته باشید. اکثر ماساژورها ماساژهای دوران بارداری را پیشنهاد می کنند که به ویژه برای نیازهای زنان باردار مناسب است.

تمرینات سبک به شما کمک می کند احساس تنش کمتری داشته باشید. پیاده روی، رفتن به یک شنا یا کلاس یوگا به شما کمک خواهد کرد تا بعد از یک هفته پر از اشتیاق به عقب بر گردید. تکنیک های تنفس در یک کلاس یوگا نیز به شما کمک می کند تا روزانه به مبارزه با استرس کمک کنید.

۳ – طب سوزنی!

طب سوزنی برای کاهش میزان استرس اثبات شده است. طب سوزنی رها کردن اندورفین ها را تشویق می کند که به شما کمک می کند احساس آرامش کنید و گردش خون را بهبود بخشد.

 

پیشنهاد مقاله:۱۵روش برای اجتناب از سقط جنین

 

۴ – نفس کشیدن … بله، واقعا!

برخی از زنان مراقبه را یک روش موثر برای حفظ استرس در خلوت می کنند. پاک کردن ذهن شما، حتی فقط ۱۵ دقیقه در روز، می تواند به جلوگیری از اثرات فیزیکی استرس کمک کند. بعضی از مردم ترجیح می دهند روز اول صبح مراقبه کنند، اما بعضی دیگر از آنها به عنوان راهی برای باز کردن پس از کار استفاده می کنند. هنگامی که تکنیک را آموخته اید، می توانید آن را در زندگی روزمره خود به عنوان راه مطمئن برای مبارزه با استرس در طول روز تمرین کنید.

۵ – صحبت کردن با کسی

حالت خوبه؟ به محض این که بارداری خود را اعلام می کنید، کل دنیا بیشتر احساس علاقه شما را به خود جلب می کند. این می تواند مانند تمام ۹ ماه صرف دوستان و خانواده اطمینان شما را که احساس خوبی داشته باشید احساس کنید. اگر احساس تنش دارید، با کسی صحبت کنید. شما کمبود پرسنل کمتری خواهید داشت، بنابراین بیشتر از آن استفاده کنید. صحبت کردن در مورد نگرانی های شما می تواند تسکین فوری ارائه دهد و حتی ممکن است برخی از پیشنهادات کمک را دریافت کنید. اگر شما کسی را ندارید که بتوانید اعتماد کنید، یک حرفه ای که متخصص مشاوره قبل از زایمان یا روانشناسی است، یک ایده عالی است. شما احساس می کنید خیلی بهتر از آن است که آن را تمام کردن، دانستن آن است که کسی گوش دادن و دادن به شما پشتیبانی می کند.

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *